onsdag den 5. marts 2008

Hele 23 af slagsen

Uge 10:

Ugen har budt på at få genopfrisket en kode til min gmail som jeg oprettede for et år siden. Jeg havde for en gangs skyld oprettet en kode efter et høj teknologisk princip ud fra et snedigt system som alligevel havde en vis logik. Ja goddag. Væk var alle gode intensioner og i stedet velkommen til en tekst om at kodeord eller login der ikke var korrekt. Selv sikkerhedsspørgsmålet havde jeg valgt efter styrker 12 på sikkerhedsskalaen=mulig). Hvad er dit bibliotekskortnummer? Den skulle jo være let nok. Ja goddag.

Så var det den alternative e-mail adresse med efterfølgende link. Koden blev rettet og jeg har lært min lektie. Koden skal jo være vanskelig så andre ikke gætter den, men nu er den skrevet ned i et word dokument som jeg har beskyttet med med kode så andre ikke får fat i min super vanskelige og meget avancerede kode.

Punk 2 for denne uge blev denne blog. Hvis du har erfaringer med koder eller tips til hvad man låser et word dokument op så hører jeg gerne fra dig.

1 kommentar:

23 Ting sagde ...

Hej Peter
Velkommen til 23 ting. Nej - jeg selv er nødt til at lægge koder på tilgængelige filer i word - men til gengæld er det man kan komme ind på derfra så kedeligt, at ingen andre ville gide læse det.
Håber du husker alle koder, og bliver glad for 23ting-projektet.
susanne bogh